lørdag 13. oktober 2007
Hvordan få elevene med i oppbygging av webside og samtidig få en sterk faglig side?
Jeg snakket med Runar i dag og fikk gode tips om hvordan elevene kan aktivt delta med oppbygging av websiden, samtidig som den blir faglig sterk. Jeg kan lage en wiki hvor elevene sammen utarbeider undervisningsopplegg. Deretter kan det de har laget "godkjennes" av meg før det legges ut på websia for naturfag. Runar kom også med forslag om at elevene utarbeider hver sin blogg. Jeg er litt usikker på om dette blir litt for mye for meg å gape over. Hva tror dere?
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
3 kommentarer:
Vet ikke om du behøver å følge så mye med på bloggene deres, det er noe elevene kan drive med litt mer selvstendig. Ha en åpen dialog med elevene rundt hva de skriver i bloggene sine, titt på dem innimellom og bruk dem som grunnlag for fagsamtaler??
Har du vurdert å benytte blogg-funksjonen i elevenes e-portfolio i itl?
Jeg tenker at du må la elevene få prøve ut ulike verktøy. La de få litt erfaring. Ha samtaler om fordeler og ulemper med verktøyene. Kanskje bli enige om hvem som passer deres best og eventuelt når verktøyene passer best?
Når det gjelder det faglige ser jeg på det som en utfordring, men å ha en kontinuerlig samtale om det er nok lurt. Samtidig følge med og ta opp eventuelle misforståelser.
Legg inn en kommentar